enuff is not enuff

Ahad, 26 Februari 2017

Gadis dirasuk

(P) Gadis dirasuk
Citer ni dah lama. Aku rasa masa tu aku baru abis SPM..tahun dia rahsia sebab aku nak citer pengalaman ni bukan sebab nak citer pasal result SPM. Malam tu aku pergi ziarah makcik aku sakit kat cheras. Aku pergi dengan family aku semua sebab makcik ni adik mak aku yang nombor 3. Dipendekkan citer, lepas magrib tu tetiba sepupu aku yang perempuan tu menjerit-jerit. Terperanjat satu rumah. Apahal pulak si wani (bukan nama sebenar seperti dalam KP) ni. Abah aku pun start la buat edisi siasat masa tu juga. kami semua ahli keluarga dok ngadap wani yang tiba2 senyap. Muka dah ngadap lantai. Dia diam dekat 10minit. Abah dia pegang bahu dia, tanya apa masalah dia. Tetiba dia angkat muka dia dengan mata terbeliak, dia pandang kiri kanan. Dia tepis tangan abah dia. Marah sungguh dia. Pastu abah aku pulak tanya apahal kau kacau pompuan ni? mungkin abah dah dapat agak wani kena rasuk dah ni. Wani bole ketawa mengilai ngilai. semua orang diushanya dlm rumah tu. dahla rambut dia panjang, bila lepas rambutnya tu mengerbang kembang rambut dia...mmg dh mcm rupa hantu dah walaupun dia bukan hantu. cuma kerasukan. abah tanya lagi, apasal kau masuk dlm badan budak ni? dia masih taknak bercakap juga. ketawa ja kerjanya. abah pun baca surah kursi. mula2 dia buat tak tahu ja. tetiba dia duduk. dia cakap abah ni memekak ja. bising la kacau dia. abah baca ja terus sampai abis surah. ayat last tu abah ulang 3x. dia menjerit sekuat hati pastu pengsan. mak dgan abah wani sambut dia sebelum jatuh telentang ke lantai. mak aku usap2 kepala dia. dahi dia. berpeluh abis dia. dlm satu minit tu tetiba mata dia terbukak dan dia mula meronta ronta. aku, mak aku, abah wani dgn adik aku pegang tgn dgn kaki dia. kami 4 org pegang dia mcm takde kesan..wani ni bole tarik dan tendang kaki dia mcm dia ada tenaga 4 orang dlm badan. dh kritikal ni, abah suruh adik aku ganti pegang kaki wani. aku disuruhnya azan dlm rumah. aku pun azan la. bergema dlm rumah tu. lg kuat wani meronta. abis azan. dia dh tak bergerak. abah aku pegang kepala dia sambil mulut terkumat kamit baca ayat al quran. aku dengar surah al ikhlas, an nas dan al falaq berulang2 kali sampai wani tertido. dari mata melilau pandang siling dia dh pejamkn mata dia. ada dlm 30 min dia tido. pastu dia sedar diri. abah dok tanya nama dia, nama abah dia, mak dia..dia dh ingat balik. abah aku tanya dia ingat tak tadi dia kena rasuk. dia ckp tak ingat. yg dia ingat, sblm tu dia nmpak kelibat seorang nenek tua bertongkat kat pintu depan pas azan magrib tadi. dia pun pelik. sapa nenek tu. kata wani nenek tu dtg dekat dia mcm terbang. pastu tanya nama dia wani ke? pastu wani ckp ya. pastu wani xingat dah apa berlaku. kami semua dok pi pandang pintu balik tengok ada ka nenek yg wani ckp tu. xdak sapa kat situ. pastu tengok wani dh ok. abah mintak diri balik dgn kami semua. minggu depan tu jumpa wani dh sihat dn ok dah. kejadian tu masih misteri sampai ke hari ini.


COPYRIGHT © 2000-2017 by StormG, GEnius INteractive WOrks ( GEINWO ) Ent. http://www.geinwo.com

All Rights Reserved.

DISCLAIMER: Copying or re-publishing this articles in any manner possible is illegal and prohibited. The author will take legal action to any wrong doing or unethically of conduct.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan