enuff is not enuff

Selasa, 17 Oktober 2017

Temuduga

Petang ni aku sambung lagi wasap dengan adik aku. Hari tu dia tanya aku buat resume guna apa. Aku bagitau dia aku guna powerpoint. Aku tanya kenapa. Katanya dia dipanggil ke temuduga. Aku cakap baguslah; semoga berjaya. Aku pesan kat dia jangan lupa gunakan warna aura dia. Dia cakap baiklah. Aku juga pesan lagi jangan lupa susun sijil- sijil ikut susunan yang betul. Dia balas balik baiklah. Macam tu lah kalau nak pergi temuduga. Berbagai perkara kita kena siapkan. Bukan setakat mental dan fizikal bahkan dokumen-dokumen juga kena siap siaga. Kita kalau boleh bila hadiri temuduga anggapan kita hanya satu. Untuk dapatkan jawatan yang kita pohon tu. Kita memang bawa harapan tinggi agar panel temuduga pilih kita dari beratus-ratus yang hadir. Persiapan aura warna ni senang sahaja. Kita kena persiapkan sebaik-baiknya. Yang lain urusan allah samada nak bagi rezeki atau k.i.v rezeki tu sebab Dia nak bagi yang lebih baik dari yang kita sangka. Macam aku cakap tadi, kenali warna aura kita. Tapi mula-mula kena tahu kita ni kumpulan elemen yang mana satu; logam, api, air, kayu atau tanah. Dari elemen ni kita boleh kenal warna aura kita. Aura ni apa? Aura ni lapisan luaran fizikal kita yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Sila google untuk dapatkan info jelas. Berbalik kepada situasi temuduga tadi. Pentingnya aura ni umpama 'first impression' orang yang lihat kita. Sekiranya warna pakaian kita bersesuaian dengan warna aura kita maka 'keserian' kita pasti terserlah dan memberikan kesan psikologi kepada penemuduga kerana mereka akan tertarik untuk berinteraksi sekaligus membuka ruang dan peluang bagi kita untuk memberikan yang terbaik dan menonjolkan diri dengan sebaik mungkin. Warna aura juga berfungsi untuk menonjolkan ketrampilan kita agar sesiapa sahaja yang berkomunikasi dengan kita rasa selesa dan berminat dengan perkataan kita. Nak dapatkan warna aura? Senang sahaja. Boleh google untuk dapatkan maklumat atau boleh berhubung dengan saya. Maklumat bagaimana cara saya boleh dihubungi ada terdapat dalam blog ini.  Kita usaha dan tawakal. Yang lain serah kepada Allah swt untuk menentukannya. Percayalah yang dia akan memberikan rezeki kepada kita dalam apa jua yang kita usahakan dengan bersungguh-sungguh. Tiada kejayaan yang paling manis selain yang diberkati Allah sepenuhnya. 


#geinwoenterprise
#victoryventureevo
#potensidiri
#rahsiatarikhlahir
COPYRIGHT © 2000-2017 by StormG, GEnius INteractive WOrks ( GEINWO ) Ent. http://www.geinwo.com
All Rights Reserved.
DISCLAIMER: Copying or re-publishing this articles in any manner possible is illegal and prohibited. The author will take legal action to any wrong doing or unethically of conduct.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan