enuff is not enuff

Sabtu, 18 Mac 2017

JIN...

JIN


Penulis dah lama nak baca buku ni tapi sebab kesukaran untuk meluangkan masa mencarinya menyebabkan penulis tertangguh tangguh mencari bahan ilmiah ini..oleh kerana penulis minat dengan segalanya yang mistik dan ghaib, penulis akhirnya membeli juga senashkah buku tentang jin..
rasanya anda semua memang tahu apa itu JIN kan?
kepada yang tidak tahu, penulis petik dari buku yang penulis baca :
JIN ADALAH NAMA JENIS, BENTUK TUNGGALNYA ADALAH JINIY, YANG ERTINYA "YANG TERSEMBUNYI" ATAU "YANG TERTUTUP" ATAU "YANG TAK TERLIHAT". HAL ITULAH YANG MEMUNGKINKAN KITA UNTUK MENGAITKANNYA DENGAN SIFAT UMUM "ALAM TERSEMBUNYI".
dari segi bahasa AL JIN adalah lawan kata Al-INS ( Manusia )
dari buku yang penulis baca, jin mempunyai mata berwarna hitam, kuning, coklat tua.
telinga mereka mirip telinga kuda, kerana itu kalau ada diantara jin ini ingin menyerupakan diri mereka dalam bentuk bentuk tertentu, maka yang paling disukai adalah kucing, kuda atau harimau..
jin juga mempunyai najis tetapi tidak berbentuk kasar, tetapi lebih kepada bentuk wap yang sangat pekat dan air kencing yang berbentuk gas yang sangat kuat tekanannya..
setiap jin mempunyai 2 tanduk tetapi dalam bentuk yang kecil...seolah olah berbentuk huruf nun...berbanding dengan iblis yang mempunyai tanduk yang besar sesuai dengan penciptaan mereka yang lebih awal dari manusia yang pertama..
apa perbezaan jin dan syaitan?
syaitan adalah jin tetapi tidak setiap jin adalah syaitan..
iblis mempunyai 5 wakil :
TSABAR - dia selalu mendatangi orang yang sedang kesusahan atau tertimpa musibah baik kematian anak atau kerabat dan lain lain.
DASIM - syaitan inilah yang selalu berusaha sekuat tenaganya untuk mencerai beraikan ikatan perkahwinan..
AL-A'WAR - pakar pakar dalam urusan mempermudah terjadinya perzinaan..
MASWATH - pakar dalam mencipta kebohongan kebohongan besar mahupun kecil...
ZALNABUR - syaitan yang satu ni berkeliaran di pasar pasar seluruh dunia..merekalah yang menghasilkan pertengkaran, caci maki dan sebagainya..


RUJUKAN :
DIALOG DENGAN JIN ISLAM


COPYRIGHT © 2000-2017 by StormG, GEnius INteractive WOrks ( GEINWO ) Ent.

All Rights Reserved.

DISCLAIMER: Copying or re-publishing this articles in any manner possible is illegal and prohibited. The author will take legal action to any wrong doing or unethically of conduct.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan